Σεραφείμ Ρόουζ
Η Ψυχή μετά τον Θάνατο
Στον σύγχρονο άνθρωπο απευθύνεται το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ. Στόχος του δεν είναι να τον κρίνη ή να τον κατηγορήση για τίποτα, αλλά αντίθετα να τον καταστήση κοινωνό της αλήθειας, η οποία διαστρέφεται από το κοσμικό πνεύμα και τα παραμορφωτικά έσοπτρα των χριστιανικών αιρέσεων. Τα επιχειρήματά του προέρχονται από τον πλούτο της πατερικής παραδόσεως, γι' αυτό στο βάθος τους είναι φιλάνθρωπα. Ακόμα και οι αναφορές στα "εναέρια τελώνια" έχουν την ποιότητα αυτής της φιλανθρωπίας. Όλα καλούν σε μετάνοια, σε κατάνυξη, σε μια ιερή όσο και έμπονη διαδικασία που οδηγεί στη "βαθεία ειρήνη" για την οποία ομιλούν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Όλα έχουν σαν σκοπό να ελευθερώσουν τον άνθρωπο από την εγωπάθειά του, έτσι ώστε να μπορέση να γνωρίση το Θεό και την αγάπη Του.
Άδετο
Σχήμα: 14χ21Σελίδες: 435ISBN: 960-87579-0-8
Ο σύγχρονος άνθρωπος ο οποίος αναπτύσσεται σε ένα κοσμικό περιβάλλον και έχει δεχθή μια παιδεία ουμανιστική στο πνεύμα του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, στέκεται με αμηχανία ενώπιον των μεγάλων γεγονότων και αισθημάτων όπως είναι ο θάνατος, η αγάπη, η μετάνοια, η ευλάβεια και άλλα. Αδυνατεί να τα κατανοήση και να τα ερμηνεύση γιατί τα προσεγγίζει όχι με νου "καθηγεμόνα και αυτοκράτορα", αλλά αποπροσανατολισμένο και "δούλο των αλόγων παθών".
Έτσι, αν δε μαθητεύση ταπεινά στην παράδοση που μεταφέρει ό,τι χαρισματικά έχει βιωθή και βιώνεται από τους αγίους της Εκκλησίας, είναι ανοιχτός σε οποιαδήποτε ιδέα ή εμπειρία συγκινήση την αμηχανία του.
Ειδικώτερα στο θέμα της ζωής μετά το θάνατο, ο σύγχρονος άνθρωπος ανάσκητος όπως είναι στο να "δοκιμάζη τα πνεύματα", γίνεται κοινωνός ρομαντικών αντιλήψεων που τον αφήνουν εκτεθιμένο σε ιδέες και αντιλήψεις που απέχουν πολύ από την αλήθεια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μη συντονίζεται με την αλήθεια που θα μπορούσε να τον θεραπεύση και τελικά να τον σώση.
Σ' αυτόν τον σύγχρονο άνθρωπο απευθύνεται το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ. Στόχος του δεν είναι να τον κρίνη ή να τον κατηγορήση για τίποτα, αλλά αντίθετα να τον καταστήση κοινωνό της αλήθειας, η οποία διαστρέφεται από το κοσμικό πνεύμα και τα παραμορφωτικά έσοπτρα των χριστιανικών αιρέσεων. Τα επιχειρήματά του προέρχονται από τον πλούτο της πατερικής παραδόσεως, γι' αυτό στο βάθος τους είναι φιλάνθρωπα. Ακόμα και οι αναφορές στα "εναέρια τελώνια" έχουν την ποιότητα αυτής της φιλανθρωπίας. Όλα καλούν σε μετάνοια, σε κατάνυξη, σε μια ιερή όσο και έμπονη διαδικασία που οδηγεί στη "βαθεία ειρήνη" για την οποία ομιλούν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Όλα έχουν σαν σκοπό να ελευθερώσουν τον άνθρωπο από την εγωπάθειά του, έτσι ώστε να μπορέση να γνωρίση το Θεό και την αγάπη Του.
Και η εμπειρία της αγάπης του Θεού είναι η πιο συγκλονιστική μεταθανάτια εμπειρία, διά της οποίας ο αγαπώμενος από τον Θεό άνθρωπος υπερβαίνει τη ζωή και το θάνατο, ελκόμενος από την άκτιστη Χάρη Του.
π. Ιωάννης ΔρογγίτηςΕφημέριος Ι. Παρ/σίου Αγ. Δημητρίου Πλάκα1/10/2002 Ανανίου Αποστόλουκαι Ρωμανού του Μελωδού
Ευχαριστούμε τον π. Σεραφείμ για τον κόπο του και ζητάμε την ευχή του. Και στις εκδόσεις Μυριόβιβλος που εγκαινιάζουν την εκδοτική τους πορεία με αυτό το βιβλίο, ευχόμαστε καλή κι ευλογημένη πορεία στη διακονία του λόγου της παρακλήσεως.